-------
Dato
gæster

Prinsens Palæ / Nationalmuseet

Herskabeligt museum med historievækkende rammer

40-288 gæsterSpisende
Bookingafdelingen

Bookingafdelingen

Bookingafdelingen

Ring 20 66 36 91 Og få hjælp til din booking

Velkommen i hjertet af København, hvor en af byens historiske kronjuveler kan danne ramme om dit næste arrangement. Både private og virksomheder kan leje lokaler på museet.

Museet råder over en lang række lokaler, som kan rumme alt fra små intime arrangementer til imponerende middage, fester og receptioner for flere hundrede gæster.

På museet kommer vores gæster først, derfor sammensætter vi arrangementer i tæt parløb med dig og museets faste samarbejdspartner, som er en prisvindende restaurantvirksomhed med mere end 15 års erfaring. Samarbejdspartneren driver også restauranten på museet.

Her på siden kan du danne dig et overblik over museets lokaler og muligheder. Vi sørger for at koordinere alt fra opsætning af interiør, lyd og AV-udstyr og assisterer med kreative indspark.

Du kan også kombinere dit arrangement med en guidet tur i én af museets udstillinger.

9 forskellige

Prispakker

  • Konfirmation

    fra 935 kr. pr. kuvert

    Minimum 40 gæster

  • Bryllupfest i Festsalen

    fra 1.650 kr. pr. kuvert

    Minimum 40 gæster

  • Middagsarrangement

    fra 935 kr. pr. kuvert

    Minimum 40 gæster

  • Festmiddag

    fra 1.185 kr. pr. kuvert

    Minimum 40 gæster

  • Firmamiddag

    750 kr. pr. kuvert

    Minimum 10 gæster

  • Stor firma reception

    425 kr. pr. kuvert

    Minimum 40 gæster

4 forskellige

Lokaler

Faciliteter

  1. Egen drikke tilladt
  2. Egen mad tilladt
  3. Inklusiv mad & drikke
  4. Kan imødekomme allergier
  5. Veganske menuer
  6. Vegetariske menuer
  7. Vin kan medbringes ved proppenge

11 forskellige

Aktiviteter og teambuilding

Relevante steder i nærheden

Overnatningsmuligheder
Hotel Danmark
180 m
Motel One CopenhagenÅbner i nyt vindue
500 m
Hotel Twentyseven
500 m
Aktiviteter og seværdigheder
Tivoli
290 m
Københavns Rådhus
550 m
Marmorbroen
650 m
Børsen
11.1 km
Transportmuligheder og parkering
Betalt p-plads: Blox
350 m
Metrostation: Gammel Torv
550 m
Togstation: Københavns Hovedbanegård
1000 m
Metrostation: Københavns Hovedbanegård
1000 m

Lokation

Ny Vestergade 10, 1471 København K, Danmark

Vilkår og betingelser for Prinsens Palæ / Nationalmuseet

RESERVATIONS- OG BETALINGSBETINGELSER FOR PRIVATE

Pr. 23. november 2023

 

FORHÅNDSRESERVATION

Selskabslokalerne forhåndsreserveres gerne ved første henvendelse, med henblik på følgende fremsendelse af tilbudsmateriale, yderligere korrespondance og fremvisning.

En forehåndsreservation er ikke en gyldig reservation og slettes automatisk efter 7 dage, hvis ikke der er indgået specifik aftale om forlængelse heraf, eller der indgås endelig aftale om afholdelse af arrangement.

 

AFTALE

Endelig aftale bekræftes skriftligt og fremsendes på e-mail. Herefter gælder vores betingelser om betaling og annullering.

Aftalebekræftelse vil indeholde følgende:

- Fulde navn(e), adresse, telefonnummer og e-mail

- Dato, start- og sluttidspunkt

- Valg af selskabslokale

- Arrangementstype

- Antal deltagere

- Valgt basisforplejning og evt. tilkøb af serviceydelser

- Samlet pris

- Faktureringsoversigt og betalingsoplysninger

Skulle der være nogle allergier eller kulturelle diæter, skal vi kende til disse senest 14 dage før arrangementsdatoen.

 

BETALING

Medmindre andet er aftalt og fremgår af aftalebekræftelsen, betales de samlede serviceydelser i 2 rater, som følger:

1. 50% af den aftalte pris faktureres som aconto umiddelbart efter bekræftelse af arrangement, og forfalder til betaling 8 dage efter fakturadato.

2. Det resterende beløb, med evt. justeringer som følge af eks. ændret deltagerantal eller tilkøb af ydelser, faktureres 28 dage før arrangementets afholdelse, og forfalder til betaling 8 dage efter fakturadato.

 

Ved eksklusiv booking af selskabslokaler, faktureres der altid følgende minimum, uanset antal bestilte kuverter (pris inkl. moms):

Festsalen dag/aften 15.000,-/25.000,-

Foyer fra kl 18 okt-maj (kl 19 jun-sep) 55.000,-

Glassalen dag/aften 15.000,-/25.000,-

Biograf dag/aften 15.000,-/25.000,-

Mødelokaler (pr. stk.) 6.000,-

Eksklusivitet af hele palæet 75.000,-

Hele lokationen inkl. alle lokaler 125.000,-

Restauranten 12.500,-

Vært uden for åbningstid pr. time 575,-

Sikkerhedsvagt ved fest, max 50 pers. 6.000,-

Sikkerhedsvagt ved fest, over 50 pers. 8.500,-

 

Overholdes betalingsbetingelserne ikke, anses den manglende betaling som annullering, hvorefter vores normale afbestillingsbetingelser træder i kraft.

For alle betalinger gælder, at der ved forsinkelse tilskrives rente i henhold til rentelovens, til enhver tid gældende, morarentesats.

Venuets opkrævninger tillægges moms, efter de herom gældende regler.

 

AFBESTILLING

Afbestilling skal ske ved besvaret e-mail eller ved anbefalet brev.

Følgende er gældende i tilfælde af afbestilling:

- Afbestilling mellem 12-1 måneder før arrangementsdag – faktureres med 25% af pris for indgået aftale.

- Afbestilling mellem 30-15 dage før arrangementsdag – faktureres med 50% af pris for indgået aftale.

- Afbestilling 14 eller færre dage før arrangementsdag – faktureres med 100% af pris for indgået aftale.

 

Afbestilling i højsæson (gældende maj-august samt november-december):

- Afbestilling mellem 12-1 måneder før arrangementsdag – faktureres med 25% af pris for indgået aftale.

- Afbestilling mellem 30-15 dage før arrangementsdag – faktureres med 75% af pris for indgået aftale.

- Afbestilling 14 eller færre dage før arrangementsdag – faktureres med 100% af pris for indgået aftale.

 

Annullering af op til 10% af det først anmeldte deltagerantal, kan ske omkostningsfrit, indtil 14 dage før arrangementsdag – herefter faktureres 100%.

 

ANSVAR

Kunden er pligtig at følge alle generelle forskrifter, regler og henvisninger fra venuets personale, herunder sikkerheds- og adgangsinstrukser fastsat af myndigheder og venuet, i forbindelse med gennemførelse af arrangementet.

Kunden er ansvarlig for enhver tænkelig skade, som måtte opstå i anledning af arrangementet.

Dette gælder enhver skade, som er opstået som følge af egne medbragte effekter, leverandører, kunstnere samt under gennemførelse af eller oprydning efter arrangementet.

 

Hvis venuet bliver holdt ansvarlig i forhold til tredjemand i forbindelse med arrangementets afholdelse, har venuet regres mod kunden for dette tab. Venuet fraskriver sig ansvar for skade eller tab forårsaget af strømsvigt eller lignende, alle former for ledningsbrud, oversvømmelser, naturkatastrofer eller anden force majeure.

Kunden bærer selvstændigt ansvaret for den betryggende opbevaring af sine effekter under arrangementet.

Venuet fraskriver sig ansvaret for tyveri, hærværk og tilsvarende vedrørende sådanne effekter. Kunden opfordres til at undersøge dækning under egen forsikring i forbindelse med arrangementet.

Disse generelle betingelser fastlægger vilkårene for Kundens adgang til at benytte venuet i henhold til den mellem Kunden og Madkastellet ApS indgåede aftale. De generelle betingelser er gældende, i det omfang andet ikke er aftalt i ordrebekræftelsen eller i anden aftale mellem Kunden og Venuet.

Ingen binding eller betaling

Jeg hjælper dig gerne med at finde det helt rigtige sted

Peter Brinch JohansenCustomer success manager

Start din søgning og opdag mere end 950 steder fordelt over hele Danmark