-------
Dato
gæster

Prinsens Palæ / Nationalmuseet

Moderne møde- og konferencelokaler i historievækkende rammer

10-400 gæsterSiddende
Bookingafdelingen

Bookingafdelingen

Bookingafdelingen

Ring 20 66 36 91 Og få hjælp til din booking

Velkommen i hjertet af København, hvor en af byens historiske kronjuveler kan danne ramme om dit næste arrangement. Både private og virksomheder kan leje lokalerne på museet. Museet råder over en lang række lokaler, som kan rumme alt fra små intime arrangementer til imponerende middage, fester og receptioner for flere hundrede gæster.

På museet kommer vores gæster først, derfor sammensætter vi arrangementer i tæt parløb med dig og museets faste samarbejdspartner, som er en prisvindende restaurantvirksomhed med mere end 15 års erfaring. Samarbejdspartneren driver også restauranten på museet.

Her på siden kan du danne dig et overblik over museets lokaler og muligheder. Vi sørger for at koordinere alt fra opsætning af interiør, lyd og AV-udstyr og assisterer med kreative indspark.

Du kan også kombinere dit møde, din konference eller fest med en guidet tur i én af museets udstillinger.

3 forskellige

Prispakker

  • Halvdagsmøde

    495 kr. pr. kuvert

    Minimum 10 gæster

  • Dagsmøde

    545 kr. pr. kuvert

    Minimum 10 gæster

  • Heldagsmøde med middag

    1.095 kr. pr. kuvert

    Minimum 10 gæster

4 forskellige

Lokaler

Faciliteter

  1. Egen drikke tilladt
  2. Egen mad tilladt
  3. Inklusiv mad & drikke
  4. Kan imødekomme allergier
  5. Veganske menuer
  6. Vegetariske menuer
  7. Vin kan medbringes ved proppenge

11 forskellige

Aktiviteter og teambuilding

Relevante steder i nærheden

Overnatningsmuligheder
Hotel Danmark
180 m
Motel One CopenhagenÅbner i nyt vindue
500 m
Hotel Twentyseven
500 m
Aktiviteter og seværdigheder
Tivoli
290 m
Københavns Rådhus
550 m
Marmorbroen
650 m
Børsen
11.1 km
Transportmuligheder og parkering
Betalt p-plads: Blox
350 m
Metrostation: Gammel Torv
550 m
Togstation: Københavns Hovedbanegård
1000 m
Metrostation: Københavns Hovedbanegård
1000 m

Lokation

Ny Vestergade 10, 1471 København K, Danmark

Vilkår og betingelser for Prinsens Palæ / Nationalmuseet

RESERVATIONS- OG BETALINGSBETINGELSER FOR ERHVERV

Pr. 23. november 2023

 

FORHÅNDSRESERVATION

Selskabslokalerne forhåndsreserveres gerne ved første henvendelse, med henblik på følgende fremsendelse af tilbudsmateriale, yderligere korrespondance og fremvisning.

En forehåndsreservation er ikke en gyldig reservation og slettes automatisk efter 7 dage, hvis ikke der er indgået specifik aftale om forlængelse heraf, eller der indgås endelig aftale om afholdelse af arrangement.

 

AFTALE

Endelig aftale bekræftes skriftligt og fremsendes på e-mail. Herefter gælder vores

betingelser om betaling og annullering.

Aftalebekræftelsen vil indeholde følgende:

- Firma, CVR nr., kontaktperson og fakturainfo

- Dato, start- og sluttidspunkt

- Valg af selskabslokale

- Arrangementstype

- Antal deltagere

- Valgt basisforplejning og evt. tilkøb af serviceydelser

- Samlet pris

- Faktureringsoversigt og betalingsoplysninger

Skulle der være nogle allergier eller kulturelle diæter, skal vi kende til disse senest 14 dage før arrangementsdatoen.

 

BETALING

Medmindre andet er aftalt og fremgår af aftalebekræftelsen, betales de samlede serviceydelser i 2 rater, som følger:

1. 50% af den aftalte pris faktureres som aconto umiddelbart efter bekræftelse af arrangement, og forfalder til betaling 8 dage efter fakturadato.

2. Det resterende beløb, med evt. justeringer som følge af eks. ændret deltagerantal eller tilkøb af ydelser, faktureres 28 dage før arrangementets afholdelse, og forfalder til betaling 8 dage efter

fakturadato.

 

Ved eksklusiv booking af selskabslokaler, faktureres der altid følgende minimum, uanset antal bestilte kuverter (pris ekskl. moms):

Festsalen dag/aften 15.000,-/25.000.-

Foyer fra kl 18 okt-maj (kl 19: jun-sep) 55.000,-

Glassalen dag/aften 15.000,-/25.000,-

Biograf dag/aften 15.000,-/25.000,-

Mødelokaler (pr. stk.) 6.000,-

Eksklusivitet af hele palæet 75.000,-

Hele palæet inkl. alle lokaler 125.000,-

Restauranten 12.500,-

Vært uden for åbningstid 575,-

Sikkerhedsvagt ved fest, max 50 pers. 6.000,-

Sikkerhedsvagt ved fest, over 50 pers. 8.500,-

 

Overholdes betalingsbetingelserne ikke, anses den manglende betaling som annullering, hvorefter vores normale afbestillingsbetingelser træder i kraft.

For alle betalinger gælder, at der ved forsinkelse tilskrives rente i henhold til rentelovens, til enhver tid gældende, morarentesats.

Palæets opkrævninger tillægges moms, efter de herom gældende regler. 

 

AFBESTILLING

Afbestilling skal ske ved besvaret e-mail eller ved anbefalet brev.

Følgende er gældende i tilfælde af afbestilling:

- Afbestilling mellem 12-1 måneder før arrangementsdag – faktureres med 25% af pris for indgået aftale.

- Afbestilling mellem 30-15 dage før arrangementsdag – faktureres med 50% af pris for indgået aftale.

- Afbestilling 14 eller færre dage før arrangementsdag – faktureres med 100% af pris for indgået aftale.

 

Afbestilling i højsæson (gældende maj-august samt november-december):

- Afbestilling mellem 12-1 måneder før arrangementsdag – faktureres med 25% af pris for indgået aftale.

- Afbestilling mellem 30-15 dage før arrangementsdag – faktureres med 75% af pris for indgået aftale.

- Afbestilling 14 eller færre dage før arrangementsdag – faktureres med 100% af pris for indgået aftale.

Annullering af op til 10% af det først anmeldte deltagerantal, kan ske omkostningsfrit, indtil 14 dage før

arrangementsdag – herefter faktureres 100%.

 

ANSVAR

Kunden er pligtig at følge alle generelle forskrifter, regler og henvisninger fra Palæts personale, herunder sikkerheds- og adgangsinstrukser fastsat af myndigheder og Prinsens Palæ, i forbindelse med gennemførelse af arrangementet.

Kunden er ansvarlig for enhver tænkelig skade, som måtte opstå i anledning af arrangementet.

Dette gælder enhver skade, som er opstået som følge af egne medbragte effekter, leverandører, kunstnere samt under gennemførelse af eller oprydning efter arrangementet.

Hvis palæet bliver holdt ansvarlig i forhold til tredjemand i forbindelse med arrangementets afholdelse, har palæet regres mod kunden for dette tab.

Palæet fraskriver sig ansvar for skade eller tab forårsaget af strømsvigt eller lignende, alle former for ledningsbrud, oversvømmelser, naturkatastrofer eller anden force majeure.

Kunden bærer selvstændigt ansvaret for den betryggende opbevaring af sine effekter under arrangementet.

Palæet fraskriver sig ansvaret for tyveri, hærværk og tilsvarende vedrørende sådanne effekter. Kunden opfordres til at undersøge dækning under egen forsikring i forbindelse med arrangementet. Disse generelle betingelser fastlægger vilkårene for Kundens adgang til at benyttepalæet i henhold til den mellem Kunden og Madkastellet ApS indgåede aftale.

De generelle betingelser er gældende, i det omfang andet ikke er aftalt i ordrebekræftelsen eller i anden aftale mellem Kunden og Partneren.

Ingen binding eller betaling

Jeg hjælper dig gerne med at finde det helt rigtige sted

Peter Brinch JohansenCustomer success manager

Start din søgning og opdag mere end 950 steder fordelt over hele Danmark