Scandic Sluseholmen
Fleksibel festlokation med god beliggenhed og lækker mad
Sandra Andersen
Conference Supervisor
Scandic Sluseholmen ligger smukt placeret i Københavns Sydhavn med bl.a. Sydhavnstippen og Valbyparken i gåafstand fra hotellet. Hotellet byder på hele 6 selskabslokaler, der benyttes til fester, arrangementer samt større events. Scandic Sluseholmen har stor erfaring med at arrangere selskaber og events fra 25 til 300 spisende deltagere. Deres passionerede og professionelle team står klar til at tage sig af detaljerne hele vejen fra A til Å ved dit næste event.
Lokalerne er fleksibel og kan tilpasses arrangementets deltagerantal. Herudover er der to restaurantområder, to lobby-områder og den hyggelige terasse, der i de varme måneder er ideel til velkomstdrinken, den lille reception, mm. Køkkenet har rod i det nordiske køkken og der kreeres skønne madoplevelser med fokus på smag, sæson og bæredygtighed.
Aktiviteter og teambuilding
Der er fin mulighed for både inden- og udendørs aktiviteter på og omkring Scandic Sluseholmen. Sydhavnstippen, lystbådehavnen, havnebad og Valbyparken er i gå-afstand fra hotellet og på hotellet findes der billardbord, shuffleboard, bordfodboldbord og fitness.
Overnatning
Scandic Sluseholmen tilbyder hele 215 værelser, hvoraf mange af værelserne har udsigt over marinaen og den smukke Sydhavnstippen. Værelserne tilbydes i flere standarder, størrelser og prisklasser.
Transport
Scandic Sluseholmen ligger placeret knap 5 km fra centrum af København. Både bus og havnebus stopper tæt ved hotellet, og kan tage dig til Nyhavn på under 30 minutter. Hvis du kommer i bil er der også mulighed for gratis parkering lige foran hotellet.
Bæredygtige tiltag
Vi stræber hele tiden efter at gøre vores hoteloplevelse endnu mere bæredygtig, og vi arbejder kontinuerligt på at finde måder hvorpå vi kan passe endnu bedre på miljøet, og den verden vores hoteller findes i.
Vi har ambitiøse mål for fremtiden:
- Inden 2023 er det vores mål, at have alle Scandic hoteller på tværs af kæden i seks lande skal certificeres som svanemærket.
- Inden 2025 skal alt interiør i nye værelser være cirkulært, og helst af genbrugte og svanemærkede materialer.
- Inden 2025 vil vi ligeledes forøge andelen af plantebaseret mad til 60 % og reducere vores madspild med 25 % sammenlignet med 2019, og så vil vi reducere vores vandforbrug og usorterede affald.
- Inden 2030 vil vi reducere vores CO2 udledning pr. kvadratmeter med 50 % (sammenlignet med 2019)
5 forskellige
Prispakker
Firmajulefrokost 2023
1.299 kr. pr. kuvert
Minimum 10 gæster
Aftenselskab 1
950 kr. pr. kuvert
Minimum 20 gæster
Aftenselskab 2
fra 1.195 kr. pr. kuvert
Minimum 20 gæster
Aftenselskab 3
1.295 kr. pr. kuvert
Minimum 20 gæster
Brunch
255 kr. pr. kuvert
Minimum 20 gæster
10 forskellige
Lokaler
Faciliteter
- Dobbeltværelser200
- Gruppeværelser15
2 forskellige
Aktiviteter og teambuilding
Se 360° fremvisning
Relevante steder i nærheden
Lokation
Molestien 11, 2450 København SV, Danmark
Vilkår og betingelser for Scandic Sluseholmen
1. Indledende bemærkninger
a) Nærværende generelle betingelser gælder for Scandic Hotel A/S, herefter SH
b) Afbestilling og reduktion skal altid meddeles hotellet skriftligt og genbekræftes af hotellet for at opnå gyldighed.
2. Bestilling:
Bestillingen kan ske mundtligt eller skriftligt. Hotellet skal bekræfte skriftligt.
Bekræftelsen skal indeholde specifikationer om pris, antal personer og øvrige dele i arrangementet, samt ønsker i forhold til bestillingen.
Senest 14 dage før arrangementets start skal der fremsendes den endelige fordeling og navneliste på det bestilte antal værelser, samt program/tidsplan med angivelse af måltider og øvrig servering m.m. Fremsendes navnelisten ikke rettidigt, sætter vi skriftligt påkrav. Såfremt navnelisten ikke modtages senest 2 dage herefter betragtes det som afbestilling af arrangementet og der opkræves godtgørelse i henhold til pkt. 4.
3. Reduktion/Afbestilling
Et arrangement kan afbestilles senest 30 dage før ankomstdato. Afbestilling er når der foretages helt eller delvist annullering, reduktion, afkortning eller lignende ændringer i arrangementet.
Endeligt bestilt arrangement er de hotelydelser, der resterer 30 dage før ankomstdato.
Det endelige arrangement kan maksimum reduceres med 50% vederlagsfrit indenfor 30 dage før ankomst. Følgende betingelser gælder for reduktion af arrangementet.
Reduktion på op til 50% af det endelige arrangement skal meddeles hotellet skriftligt senest 20 dage før ankomstdato.
Reduktion på op til 35% af det endelige arrangement skal meddeles hotellet skriftligt senest 10 dage før ankomstdato.
Reduktion på op til 10% af det endelige arrangement skal meddeles hotellet skriftligt senest 5 dage før ankomstdato.
Reduktion på mindre end 5% af det endelige arrangement skal meddeles hotellet skriftligt senest 3 dage før ankomstdato.
Ved no-show, forsinket ankomst og for tidlig afrejse har hotellet krav på en erstatning svarende til fuld pris på det endelige bestilte arrangement.
4. Betaling af godtgørelse
Ved reduktion og/eller afbestilling af et arrangement senere end ovennævnte tidspunkter, jf. pkt. 3 har
SH krav på en godtgørelse svarende til den fulde pris for det for sent afbestilte arrangement inkl. moms. Ligeledes kan SH altid kræve fuld dækning for ydelser, der ikke kan afbestilles, d.v.s. ydelser, som SH på vegne af kunden har bestilt eksternt.
5. Ophævelse af arrangement
SH forbeholder sig retten til at ophæve arrangementer, såfremt dele af eller hele arrangementet bliver videre-solgt til 3. part uden accept fra SH, eller arrangementet bliver videre-solgt til højere pris end ordrebekræftelsen, medmindre det indgår i en pakke.
Dette berettiger ikke til nogen form for erstatning. 0507
6. Betaling/Depositum
Ved aftale om depositum skal beløb svarende til 100 % af det bestilte arrangement betales senest 30 dage før ankomstdato. Depositum fratrækkes den endelige afregning, og vil indgå i beregningen i henhold til afbestillingsbetingelserne punkt. 3.
Såfremt depositum ikke betales rettidigt betragtes det som afbestilling af arrangementet.
Ved fakturering er betaling forfalden 10 dage fra faktura dato. Der opkræves faktureringsgebyr. Ved forsinket betaling pålægges 1,5% rente pr. påbegyndt måned, samt administrationsgebyr.
7. Forbehold for prisændringer
SH forbeholder sig retten til at regulere priserne såfremt, der sker ændringer i moms eller afgifter og force majeure, som er uden for SH indflydelse. SH skal omgående informere om pristillæg. Priserne bliver reguleret pr. 1. januar hvert år.
Medmindre andet fremgår af bekræftelsen vil, det være årets priser, der er opgivet i bekræftelsen. Der må forventes en prisstigning på 3-5% pr. år
8. Fordeling af værelseskategorier
Endelig fordeling på værelseskategorier vil ske ca. 6 måneder før ankomstdato.
9. Generelle forbehold/Force Majeure
Såfremt SH’s forpligtelser skulle påvirkes af strejke, lockout, blokade, krig, begrænsninger i leverancer eller andre omstændigheder, som hotellet ikke er herre over, samt hvis underskriver ikke overholder sine forpligtelser i henhold til denne aftale, er SH berettiget til at hæve aftalen uden af den grund at være forpligtet til nogen form for erstatning.
10. Ansvar for ejendom
Hotellet har intet ansvar for ejendom, der opbevares på værelser. Hotellet har alene ansvar for sædvanlige ejendele, som er låst inde i hotellets bokse. Har ejendelen særlig værdi, skal hotellet informeres omkring dette. Hotellet forpligter sig kun til at dække det fulde tab i det omfang, at hotellet skriftligt har påtaget sig ansvaret for værdifulde ejendele.
10. Gældende regler og normer for hotelbranchen
I tillæg til ovenstående betingelser og eventuelle skriftlige aftaler imellem parterne finder gældende regler og normer for hotelbranchen anvendelse.
12. Tvister
Tvister angående fortolkning eller brug af denne aftale skal afgøres ved en dansk domstol, med Københavns Byret som første instans.